Klinowe bariery GUNNEBO zapewniają najwyższy poziom ochrony przed nieuprawnionym wjazdem pojazdów kołowych dowolnej wielkości i masy, idealnie sprawdzając się w kluczowych punktach dostępu. Przeszły rygorystyczne testy zderzeniowe zgodne z międzynarodowymi standardami i wyróżniają się solidną konstrukcją z wytrzymałej stali o wysokiej odporności na rozciąganie.
Modele K12 i Wedge II zostały zaprojektowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo – mogą być instalowane jako samodzielne jednostki lub w połączeniu z innymi systemami zabezpieczeń, takimi jak bramy, bariery czy słupki, tworząc kompleksowe punkty kontroli pojazdów.
Dzięki płytkiej głębokości instalacji i niewielkiemu zapotrzebowaniu na fundamenty, zapory GUNNEBO znacząco obniżają koszty montażu i są idealnym rozwiązaniem dla miejsc, w których ograniczona przestrzeń fundamentowa uniemożliwia zastosowanie standardowych barier. Łatwy montaż zapewniają gotowe do instalacji jednostki oraz oddzielne szafy napędowe.
Podobnie jak wszystkie produkty GUNNEBO, bariery klinowe cechują się niezawodnością i niskimi wymaganiami konserwacyjnymi, gwarantując długotrwałe i bezproblemowe użytkowanie.
Nazywana także obwodową, stanowi kluczową barierę zabezpieczającą obiekty szczególnie narażone na nieautoryzowane wtargnięcia. Do takich miejsc należą m.in. zakłady przemysłowe, strefy zamknięte dla ruchu cywilnego, obszary graniczne, lotniska oraz stadiony.
Systemy ochrony perymetrycznej mają na celu neutralizowanie potencjalnych zagrożeń, w tym aktów wandalizmu i działań o charakterze terrorystycznym. Ich zadaniem jest również minimalizowanie ryzyka dla ludzi, zapobieganie stratom materialnym oraz zapewnienie niezakłóconego funkcjonowania chronionych obszarów.
Elektrohydrauliczna zapora drogowa klinowa z napędem umieszczonym w oddzielnej obudowie, opcjonalnie wyposażona w osłonę i taśmowe oświetlenie LED. Skutecznie blokuje przejazd w zaledwie 3 sekundy, z możliwością skrócenia tego czasu do 1 sekundy dzięki dodatkowej baterii. Dzięki płytkim fundamentom (zaledwie 300 mm) doskonale sprawdza się również w centrach miast.
DANE TECHNICZNE ZAPORY DROGOWEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ GUNNEBO Wedge II | |
Siła uderzenia: | 1 852 kJ (7,5 t przy 80 km/h) Certyfikacja zgodna z PAS 68:2013 V/7500[N3]/80/90:0.0/20.7, IWA 14-1:2013 V/7200[N3C]/80/90:0.0 oraz ASTM F2656/F2656M-15 M50/P1. |
Szerokość blokady: | 2,0m, 2,5 m, 3,0 m, 3,5 m i 4,0 m. |
Wysokość blokady: | 1 000 mm. |
Rama podstawy: | Dł. x szer. x wys.: (szer. blokady + 200 mm) x 1 950 mm x 300 mm. |
Obudowa z napędem: | Dł. x szer. x wys.: 1 400 mm x 1 200 mm x 400 mm (w tym podstawa o wys. 200 mm). |
Działanie w czasie awarii zasilania: | Pompa ręczna (w standardzie). |
Akumulator zawierający ładowalne baterie na potrzeby trzech ruchów (RO3) (opcja wyłącznie dla krajów spoza UE i EFTA). | |
Prędkość działania: | Podnoszenie: ok. 3,5 sek., opuszczanie: ok. 3,5 sek. (standard). |
Praca szybka w sytuacji nagłej (EFO): ok. 1 sek. (z opcjonalnym akumulatorem). | |
Nośność: | 100 kN zgodnie z SLW60 – DIN 1072. |
Napęd: | 4,0 kW, 400 V (trójfazowy), 50 Hz. |
Ciecz hydrauliczna: | Olej mineralny HLP 22 lub biodegradowalny olej Plantohyd 22 S, nieszkodliwy dla wody. |
Jednostka kontrolna: | Sterownik PLC w kasecie sterowniczej wmontowanej w obudowę napędu (standard); sterownik PLC w oddzielnej kasecie sterowniczej do montażu na ścianie wewnątrz budynku (opcja), napięcie sterujące: 24 V. |
Napięcie zasilania: | 400 V (3 Ph + N + PE), 50 Hz. |
Kaseta sterownicza: | Konfiguracja jednostki sterującej STANDARD: wys. x szer. x gł. = 400 x 400 x 200 mm, IP 66. |
Konfiguracja jednostki sterującej VARIO BASIC: wys. x szer. x gł. = 600 x 400 x 200 mm, IP 66. | |
Konfiguracja jednostki sterującej VARIO EFO: wys. x szer. x gł. = 600 x 400 x 200 mm, IP 66. | |
Konfiguracja jednostki sterującej VARIO RO3: wys. x szer. x gł. = 800 x 400 x 300 mm, IP 66. | |
Waga: | Ok. 1 500 – 2 000 kg (klin). |
Ok. 280 – 400 kg (obudowa napędu). | |
Oświetlenie (opcja): | Oświetlenie taśmowe LED i oświetlenie osłony przedniej. |
Kolory standardowe: | Element blokujący: RAL 7030 |
Rama podstawy: RAL 7030 | |
Nakładka: RAL 7030 | |
Przeguby nożycowe: RAL 3000 | |
Siłownik hydrauliczny: RAL 3000 | |
Obudowa napędu: RAL 7030 | |
Opcjonalna osłona: RAL 3000 | |
Kolory opcjonalne: | Nakładka: Pasy w kształcie litery V: RAL 1007/RAL 9005, Pasy w kształcie litery V: RAL 3000/RAL 9010. |
Opcjonalna osłona: Krzyżujące się pasy: RAL 1007/RAL 9005 lub RAL 3000/RAL 9010 lub inne kolory z palet RAL czy DB. |